O confruntare politică pe tema biletului de 9 euro. Vot în Bundesrat vineri

Lucrările pregătitoare au fost în mare parte finalizate. Pre-vânzările la unele companii de transport urmează să înceapă săptămâna viitoare; la VVS din Stuttgart, biletul este deja disponibil din 13 mai. Ca parte a unui pachet de reduceri adoptate ca răspuns la creșterea prețurilor la energie, guvernul federal a decis să ofere bilete lunare la 9 euro în lunile iunie, iulie și august. Scopul acestor măsuri nu este doar acela de a sprijini persoanele care folosesc transportul public în fața unei creșteri generale a costului vieții. Este vorba, de asemenea, despre atragerea de noi clienți.

Länder cer mai mulți bani de la guvernul federal

Joi, Bundestag-ul este așteptat să adopte o lege relevantă care va reglementa, de asemenea, finanțarea prin așa-numitele Regionalisierungsmittel. Acestea sunt fonduri pe care guvernul federal le pune la dispoziția statelor în fiecare an pentru a finanța serviciile regionale de transport feroviar de călători. Marți, comisia pentru transporturi a votat în favoarea proiectului de lege – împotriva voturilor deputaților AfD și CDU/CSU.

Cu toate acestea, încă nu este clar dacă întreaga inițiativă se va concretiza. O decizie în acest sens va fi luată vineri în Bundesrat. Presiunea publică este mare, dar nu este deloc sigur că se va obține o majoritate. Statele federale cer mai mulți bani de la guvernul federal. Proiectul de lege prevede o sumă de 2,5 miliarde de euro pentru a acoperi diferența de preț. Alte 1,2 miliarde de euro vor fi alocate ca parte a unui scut care compensează companiile care oferă servicii de transport public local de călători pentru pierderile de venituri cauzate de pandemia de coronavirus și de creșterea costurilor energiei.

Kretschmann: Negocierile „vor continua cu siguranță până la capăt”

Statele federale susțin că acordul de coaliție a promis, de asemenea, finanțare pentru schimbări structurale în transportul local. Winfried Kretschmann (Verzi), premierul landului Baden-Württemberg, a declarat marți că biletul nu rezolvă problemele de bază ale transportului public local. Guvernul statului se teme că, dacă nu se alocă mai mulți bani, ar putea avea loc creșteri semnificative ale tarifelor de transport public, după o perioadă de prețuri foarte avantajoase în timpul verii. Saxonia cere, de asemenea, modificări ale proiectului. Prin urmare, nu se știe cum vor vota reprezentanții acestor state federale. Potrivit lui Kretschmann, negocierile „vor continua cu siguranță până la sfârșit”.

Cu toate acestea, odată ce proiectul de lege a fost aprobat de comisia pentru transporturi, practic nu se mai poate face nimic cu el. Bernd Reuther, purtătorul de cuvânt al FDP pentru politica de transport, apără suprataxarea biletelor cu 9 euro convenită până în prezent. În opinia sa, o creștere a fondurilor pe care guvernul federal le pune la dispoziția statelor în fiecare an pentru finanțarea serviciilor regionale de transport feroviar de călători va face posibilă finanțarea și implementarea proiectului de ieftinire a biletelor. Obiectivul trebuie să fie acum de a ușura povara asupra cetățenilor. Colega sa din SPD, Dorothee Martin, speră, de asemenea, că această parte a pachetului de ajutor poate intra în vigoare rapid și că „toate statele sunt conștiente de marea lor responsabilitate”.

Există o șansă pentru un compromis?

Cu toate acestea, este adevărat că coaliția de guvernare s-a angajat să consolideze în mod semnificativ transportul public local, având în vedere protecția climei. Social-democratul Martin a dat asigurări că vor exista discuții cu statele federale cu privire la schimbările structurale și la finanțarea transportului public regional, dar „nu în legătură cu actualul pachet de concesii”.

Acest tip de formulare ar putea ajunge, după ședința de vineri a Bundesratului, în procesul-verbal al guvernului federal, care este în curs de pregătire. În cadrul acestuia, coaliția de guvernare ar putea fi de acord să aloce mai mulți bani pentru transportul local în bugetul din 2023. Primul proiect de buget va fi dezbătut în septembrie.

Partidul Stângii consideră că biletul de 9 euro ar trebui să rămână în vigoare până la sfârșitul anului. Politicianul Bernd Riexinger a declarat că cererea de bilete arată deja „cât de mult încurajează reducerea prețului pentru utilizarea transportului public să treacă de la mașinile private la autobuze și trenuri”.

Sursa: www.stuttgarter-nachrichten.de

Toate materialele publicate pe această pagină sunt protejate conform reglementărilor germane ale drepturilor de autor, Urheberrechtsgesetz (§ 52 ff UrhG).

Echipa noastră editorială recomandă

Cont bancar în Germania? Citește instrucțiunile noastre pas cu pas! Citește: Cont în Germania

Ales pentru tine

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

17,980FaniÎmi place

Ultima publicare

Revolte în Belgia și în Țările de Jos: Un expert avertizează asupra „urii față de Occident” în rândul migranților

Aceștia au dat foc la scutere electronice, au atacat ofițeri de poliție și au spart geamurile mașinilor. Europa discută...

Germania: un număr semnificativ mai mare de șomeri decât în urmă cu un an

Numărul șomerilor din Germania în noiembrie a fost cu peste 100.000 mai mare decât în aceeași lună a anului...

Milionarul Chico a comandat toate taxiurile din Dortmund

Un videoclip cu milionarul Chico circulă pe internet. În filmare, Chico poate fi văzut încercând să comande toate taxiurile...

Spitalele germane pentru copii rămân fără paturi – situația este dezastruoasă

Specialiștii germani din secțiile de terapie intensivă și de urgență trag un semnal de alarmă. Există un deficit de...