Internet lent? Protecția consumatorilor din Germania recomandă: Plătiți mai puțin!

Gata cu internetul lent în Germania! De la 1 decembrie 2021, intră în vigoare o nouă lege a telecomunicațiilor care permite în sfârșit clienților să se apere cu succes împotriva unui furnizor de internet dacă acesta nu oferă viteza de conectare promisă. Iată ce ar trebui să știți chiar acum.

Internet lent în Germania? Acesta este modul în care vă măsurați viteza!

De la 1 decembrie puteți în sfârșit să vă apărați dacă furnizorul de internet nu își respectă contractul. Până în prezent, clienții din Germania aveau posibilitatea de a rezilia contractul înainte de termen doar în cazul în care conexiunea lor la internet era prea lentă. De asemenea, acum își pot reduce pur și simplu ratele lunare.

Ce este de făcut? Noua lege vorbește despre dreptul la o reducere în cazul „abaterilor de viteză semnificative, continue sau care se repetă în mod regulat”. Agenția Federală pentru Rețele explică ce trebuie să facă clienții pentru a dovedi aceste abateri.

Cel mai important lucru este să măsurați viteza conexiunii dumneavoastră. Îl puteți măsura la www.breitbandmessung.de. Conexiunea dvs. trebuie să atingă 90 % din viteza maximă contractată cel puțin o dată în decurs de două zile de măsurare. În plus, conexiunea trebuie să atingă viteza normală convenită prin contract în 90 % din măsurători și nu trebuie să scadă sub viteza minimă în mai mult de o măsurătoare.

Iată cum se reduce taxa de internet în Germania

Dacă sunt îndeplinite condițiile de mai sus, vă puteți reduce taxele lunare. Cei care primesc doar jumătate din viteza promisă de la furnizorul lor vor trebui să plătească doar jumătate din costul stabilit în tarif.

Federația organizațiilor germane de consumatori (vzbv) a analizat în studiul său cât de des operatorii precum Telekom, Vodafone, 1&1 sau O2 promit prea mult și oferă prea puțin. Dr. Kathrin Steinbach, consultant în cadrul echipei de observare a pieței digitale a vzbv, rezumă rezultatele: „Problemele legate de internet fac parte din viața de zi cu zi a consumatorilor. Studiul arată, de exemplu, că, de multe ori, consumatorii plătesc mulți bani fără a primi în schimb un serviciu adecvat.”

Din acest motiv, organizațiile de protecție a consumatorilor le recomandă oamenilor să verifice în mod regulat viteza conexiunii lor la internet. Dacă linia este prea lentă, clienții ar trebui să ceară furnizorului să ofere viteza promisă. În cazul în care furnizorul nu face acest lucru, clienții pot rezilia contractul existent în mod neobișnuit sau își pot reduce plățile lunare în mod corespunzător începând cu 1 decembrie 2021.

Pe site-ul nostru puteți compara ofertele furnizorilor de internet germani: Internet în Germania.

Toate materialele publicate pe această pagină sunt protejate conform reglementărilor germane ale drepturilor de autor, Urheberrechtsgesetz (§ 52 ff UrhG).

Echipa noastră editorială recomandă

Cont bancar în Germania? Citește instrucțiunile noastre pas cu pas! Citește: Cont în Germania

Ales pentru tine

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

17,980FaniÎmi place

Ultima publicare

Printr-o decizie a Bundestagului, tăierile din beneficiile Hartz IV pentru încălcări vor fi suspendate timp de un an

Sancțiunile pentru beneficiarii de ajutor social vor fi relaxate până la intrarea în vigoare a așa-numitului "venit al cetățenilor"...

Recensământul 2022 în Germania: iată cum să recunoști dacă ai de-a face cu un conațional adevărat

În general, ar trebui să fiți precaut atunci când aveți de-a face cu străinii care vă bat brusc la...

O confruntare politică pe tema biletului de 9 euro. Vot în Bundesrat vineri

Lucrările pregătitoare au fost în mare parte finalizate. Pre-vânzările la unele companii de transport urmează să înceapă săptămâna viitoare;...

Pentru 9 euro prin Germania – acum știi când va fi posibil acest lucru!

Consumatorii din Germania vor putea cumpăra un așa-numit bilet lunar pentru 9 euro de la Deutsche Bahn începând cu...