Mai sunt încă multe lucruri de rezolvat în legătură cu biletul de 49 de euro, spune asociația de transport. Nu va fi gata până în ianuarie. Chiar înainte de o întâlnire specială cu statele, ministrul federal al transporturilor face presiuni.
Substitut pentru biletul de 9 euro
Introducerea biletului de 49 de euro în Germania ar putea fi amânată semnificativ. „Data de începere va fi 1 mai”, a declarat Oliver Wolff, directorul general al Asociației companiilor de transport germane (VDV), într-un interviu acordat publicației Frankfurter Allgemeine Zeitung.
El a adăugat că introducerea biletului nu ar fi fost posibilă mai devreme. „Mai sunt încă multe de făcut până când totul va fi rezolvat din punct de vedere administrativ”, a spus el. Wolff s-a referit, printre altele, la procesul de aprobare a tarifelor și la conversia sistemelor tarifare ale asociațiilor de transport.
Biletul de 49 de euro va fi succesorul celui de 9 euro din vara anului trecut. După-amiază, miniștrii transporturilor din guvernul federal și din state vor să discute din nou despre bilet în cadrul unei reuniuni speciale.
Ministrul federal al Transporturilor, Volker Wissing (FDP), a făcut apel la grabă înainte de reuniune. El dorește ca tichetul să fie introdus rapid, în ciuda obiecțiilor considerabile ale orașelor și municipalităților. „Există o decizie unanimă a Conferinței premierilor care îi obligă pe toți”, a spus el – Funke a declarat pentru ziarele grupului media. „Este important ca acest lucru să fie acum implementat rapid și să nu se discute în mod constant lucruri noi.” Cetățenii așteaptă acest bilet – așa-numitul „Deutschlandticket”.
Asociația Germană a Orașelor consideră că biletul este inaccesibil
Între timp, disputa privind costul biletului continuă. Președintele Asociației Germane a Orașelor, Helmut Dedy, a declarat într-un interviu pentru FAZ: „Credem că Deutschlandticket este o idee foarte bună – dar numai dacă este finanțată în mod rezonabil.” Iar acest lucru, a concluzionat el, nu este, din păcate, cazul.
„Guvernul federal și cel de stat sunt prinse în capcana simbolismului pe care l-au creat”,” – a criticat Dedy. Conform previziunilor actuale, biletul nu va fi finanțat. Acesta este motivul pentru care municipalitățile nu au putut conveni asupra unei împărțiri a costurilor în trei părți. Șeful VDV, Wolff, a declarat: „Trei miliarde de euro nu sunt suficiente”.
Asociația contribuabililor critică subvențiile federale pentru bilete
Între timp, Asociația Contribuabililor a cerut guvernului german să elimine subvențiile federale pentru acest bilet și să lase finanțarea în seama landurilor. „Este greșit să se pompeze miliarde de dolari într-un bilet subvenționat la nivel național”, a declarat președintele asociației, Reiner Holznagel, într-un interviu acordat ziarului Augsburger Allgemeine.
Holznagel consideră că transportul regional este de competența statelor federale, la fel ca și finanțarea acestuia. „Ar putea să se descurce și din punct de vedere financiar.” În timp ce guvernul federal are un deficit de 100 de miliarde de euro, landurile sunt pe minus cu 24 de miliarde de euro. „Ei consideră că politica de transport este teritoriul lor, cu excepția cazului în care este vorba de finanțare – atunci ar trebui să intervină guvernul federal.”
Sursa: www.zeit.de