{"id":443,"date":"2020-08-30T20:33:47","date_gmt":"2020-08-30T18:33:47","guid":{"rendered":"https:\/\/ingermania.ro\/?p=443"},"modified":"2020-09-02T09:08:51","modified_gmt":"2020-09-02T07:08:51","slug":"anvelope-de-iarna-in-germania","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/ingermania.ro\/anvelope-de-iarna-in-germania\/","title":{"rendered":"Anvelope de iarn\u0103 \u00een Germania \u2013 este obligatoriu s\u0103 fie montate?"},"content":{"rendered":"
Reglement\u0103rile Codul Rutier german cu privire la anvelopele de iarn\u0103 (germ. das Winterreifen-Gesetz) stabilesc concret situa\u021biile rutiere c\u00e2nd e nevoie de cauciucuri de iarn\u0103. Definesc \u0219i ce \u00eenseamn\u0103 anvelop\u0103 de iarn\u0103. Pentru nerespectarea reglement\u0103rilor, se aplic\u0103 o amend\u0103 de 60 de euro \u0219i 1 punct de penalizare \u00een Flensburg. Dac\u0103 un accident se produce \u00eens\u0103 din cauza echip\u0103rii cu anvelope necorespunz\u0103toare, ri\u0219ti ca asiguratorul RCA s\u0103 nu pl\u0103teasc\u0103 desp\u0103gubiri, iar fapta s\u0103 devin\u0103 penal\u0103 din cauza punerii \u00een pericol a siguran\u021bei circula\u021biei. \u00cen acest articol vei g\u0103si toate r\u0103spunsurile importante la \u00eentreb\u0103rile legate echiparea cu anvelope de iarn\u0103 \u00een Germania \u2013 ce, c\u00e2nd, cum \u0219i de ce.<\/p>\n
Obligativitatea echip\u0103rii cu cauciucuri de iarn\u0103 a intrat \u00een vigoare \u00een Germania \u00eencep\u00e2nd cu 4 decembrie 2010. Anterior, Codul Rutier german prevedea doar c\u0103 vehiculul trebuie echipat corespunz\u0103tor pentru a conduce \u00een condi\u021bii de iarn\u0103. Au fost men\u021bionate anvelopele \u0219i lichidul de parbriz de iarn\u0103 pentru a preveni \u00eenghe\u021barea: \u201e\u00cen cazul autovehiculelor, echipamentul lor trebuie adaptat la condi\u021biile meteorologice. Este vorba despre anvelope speciale, corespunz\u0103toare \u0219i lichid de parbriz special care s\u0103 nu \u00eenghe\u021be”.<\/p>\n
\u00cenalta Curte de Justi\u021bie din Oldenburg a emis o decizie \u00een cazul unui b\u0103rbat care a contestat amenda primit\u0103 pentru folosirea de anvelope necorespunz\u0103toare. Conform acestei decizii, reglement\u0103rile anterioare din Codul Rutier erau ilegale pentru c\u0103 erau formulate prea general. \u00cen noua reglementare privind anvelopele de iarn\u0103 se men\u021bioneaz\u0103 concret ce \u00eenseamn\u0103 condi\u021biile de iarn\u0103 \u0219i ce anvelope trebuie folosite.<\/p>\n
Articolul men\u021bioneaz\u0103: \u201e\u00cen caz de polei, z\u0103pad\u0103 topit\u0103, zloat\u0103 sau carosabil alunecos, vehiculele cu motor trebuie s\u0103 fie echipate cu anvelopele specificate \u00een anexa II nr. 2.2 din Regulamentul 92\/23\/CEE din data de 31.03.1992 cu privire la anvelopele auto \u0219i montajul lor (ABl. L 129 din 14.05.1992, p. 95), modificat prin regulamentul 2005\/11\/CE (ABl. L46 din 17.02.2005, p. 42).<\/p>\n
\u00cen plus, din ianuarie 2018 a intrat \u00een vigoare reglementarea potrivit c\u0103reia anvelope de iarn\u0103 sunt considerate doar cele care au aplicat\u0103 pictograma \u00eenf\u0103\u021bi\u0219\u00e2nd un fulg de nea \u0219i un munte stilizat:<\/p>\n
<\/p>\n
Acceptate p\u00e2n\u0103 acum, anvelopele cu simbolul M + S (abrevierea de la \u201eMud\u201d \u0219i \u201eSnow\u201d, adic\u0103 noroi \u0219i z\u0103pad\u0103) nu mai sunt recunoscute ca anvelope de iarn\u0103. P\u00e2n\u0103 la 30.09.2024 exist\u0103 o perioad\u0103 de tranzi\u021bie \u00een care cauciucurile M + S pot fi folosite totu\u0219i ca anvelope de iarn\u0103.<\/p>\n
Reglement\u0103rile sunt obligatorii pentru vehiculele cu motor, deci:<\/p>\n
Pentru autobuze \u0219i camioane, aceast\u0103 obliga\u021bie se aplic\u0103 numai osiilor de trac\u021biune, adic\u0103 cauciucurile de iarn\u0103 sau all-season trebuie s\u0103 fie montate pe osiile de trac\u021biune. Vehiculele agricole \u0219i forestiere nu au nevoie de anvelope de iarn\u0103. Legiuitorul presupune aici c\u0103 anvelopele standard cu \u0219an\u021buri mari sunt suficiente. Totu\u0219i, acest lucru nu se aplic\u0103 pentru ATV-uri \u0219i vehiculele de teren. De\u0219i teoretic, anvelopele lor sunt potrivite pentru condi\u021biile de iarn\u0103, aceste vehicule trebuie s\u0103 aib\u0103 anvelope de iarn\u0103 M + S \u00een conformitate cu reglement\u0103rile, \u00een cazul z\u0103pezii sau al ghe\u021bii.<\/p>\n
Anvelopele de iarn\u0103 sunt obligatorii doar dac\u0103 carosabilul este acoperit cu z\u0103pad\u0103 sau ghea\u021b\u0103, dac\u0103 e \u00eentr-adev\u0103r alunecos. Spre deosebire de Austria, unde obligativitatea este valabil\u0103 din noiembrie p\u00e2n\u0103 \u00een aprilie, \u00een Germania depinde de situa\u021bie. P\u00e2n\u0103 la urm\u0103 se poate \u00eent\u00e2mpla s\u0103 ning\u0103 \u00een mai sau \u00eenc\u0103 din octombrie.<\/p>\n
Cu toate acestea, s-a creat obi\u0219nuin\u021ba ca sezonul anvelopelor de iarn\u0103 s\u0103 dureze din octombrie p\u00e2n\u0103 la Pa\u0219te – este u\u0219or de re\u021binut \u00een german\u0103: \u201eO bis O\u201d sau \u201eOktober bis Ostern\u201d (germ. din octombrie p\u00e2n\u0103 la Pa\u0219te). \u00cen aceast\u0103 perioad\u0103 se circul\u0103 de obicei \u00een condi\u021bii de iarn\u0103. \u00censeamn\u0103 c\u0103, de dou\u0103 ori pe an, majoritatea \u0219oferilor germani fac o programare la vulcanizare pentru a schimba anvelopele sau le schimb\u0103 singuri.<\/p>\n
\u00cen regiunile \u00een care de obicei nu ninge, nu \u00ee\u021bi trebuie anvelope de iarn\u0103. E de ajuns ca \u00een zilele cu ninsoare s\u0103 folose\u0219ti transportul public.<\/p>\n
Responsabil pentru echiparea ma\u0219inii cu anvelope de iarn\u0103 este \u0219oferul. Asta \u00eenseamn\u0103 c\u0103 tu trebuie s\u0103 te asiguri c\u0103 ma\u0219ina pe care o conduci este echipat\u0103 cu cauciucuri de iarn\u0103 \u2013 indiferent dac\u0103 este a ta, ai \u00eemprumutat-o de la un prieten sau ai \u00eenchiriat-o. Doar atunci o po\u021bi conduce \u00een condi\u021bii de iarn\u0103.<\/p>\n
Obliga\u021bia se aplic\u0103 \u0219i ma\u0219inilor \u00eenmatriculate \u00een alte \u021b\u0103ri. Deci to\u021bi turi\u0219tii veni\u021bi \u00een Germania trebuie s\u0103 foloseasc\u0103 anvelope de iarn\u0103 dac\u0103 situa\u021bia o cere.<\/p>\n
Reglement\u0103rile nu se aplic\u0103 \u00eens\u0103 ma\u0219inilor parcate. Este vorba de o situa\u021bie de fapt, reglement\u0103rile se aplic\u0103 doar autovehiculelor aflate \u00een mi\u0219care pe timp de iarn\u0103.<\/p>\n
Dup\u0103 cum am men\u021bionat deja, cauciucurile de iarn\u0103 prezint\u0103 marcajul M + S. Poli\u021bia poate deci s\u0103 verifice foarte u\u0219or dac\u0103 e\u0219ti echipat cu anvelopele corespunz\u0103toare \u2013 acestea sunt marcate cu literele M + S pe lateral. Adev\u0103ratele anvelope de iarn\u0103 au aplicat\u0103 \u0219i pictograma \u00eenf\u0103\u021bi\u0219\u00e2nd un fulg de nea \u0219i un munte stilizat.<\/p>\n
Acord\u0103 o aten\u021bie deosebit\u0103 ad\u00e2ncimii minime a benzii de rulare! Anvelopele de iarn\u0103 deja uzate nu te ajut\u0103 deloc. Legisla\u021bia german\u0103 prevede o ad\u00e2ncime minim\u0103 a benzii de rulare de 1,6 milimetri. \u00cen cazul unui control, aceasta este verificat\u0103 de poli\u021bie. Ca s\u0103 fii absolut sigur c\u0103 anvelopele tale sunt \u00eentr-o stare bun\u0103, AvD ( Automobil Clubul german \u2013 afl\u0103 mai multe!<\/a>) recomand\u0103 ca ad\u00e2ncimea minim\u0103 s\u0103 fie de 4 mm.<\/p>\n Dup\u0103 cum am men\u021bionat mai sus, reglement\u0103rile intrate \u00een vigoare \u00een ianuarie 2018 stipuleaz\u0103 c\u0103 anvelopele cu eticheta M + S nu mai sunt considerate cauciucuri de iarn\u0103. Adev\u0103ratele anvelopele de iarn\u0103 trebuie s\u0103 \u00eendeplineasc\u0103 standarde mai ridicate dec\u00e2t anvelopele M + S (cunoscute \u0219i ca anvelope pentru toate anotimpurile). Anvelop\u0103 tipic\u0103 de iarn\u0103 este marcat\u0103 cu pictograma \u00eenf\u0103\u021bi\u0219\u00e2nd un fulg de nea \u0219i un munte stilizat (Three-Peak-Mountain-Snowflake) \u0219i literele M + S. Numai pneurile care au trecut cu succes testele potrivite pot fi inscrip\u021bionate cu acest simbol. Cu toate acestea, anvelopele cu marcaj M + S pot fi utilizate p\u00e2n\u0103 la 30.09.2024 (vezi mai sus).<\/p>\n Anvelopele cu simbolul M + S sunt numite anvelope pentru toate anotimpurile sau universale (pentru toate tipurile de vreme). \u00cen caz de z\u0103pad\u0103 sau polei, \u00een special \u00een regiunile muntoase, anvelopele de iarn\u0103 vor fi o alegere mult mai bun\u0103. Ni\u0219te anvelopele pentru toate anotimpurile de calitate sunt o alternativ\u0103 avantajoas\u0103 \u0219i sigur\u0103.<\/p>\n Diferen\u021ba dintre cele dou\u0103 tipuri de anvelope e dat\u0103 \u00een primul r\u00e2nd de cauciucul folosit. Anvelopele de iarn\u0103 sunt mai moi, astfel \u00eenc\u00e2t r\u0103m\u00e2n flexibile chiar \u0219i la temperaturi sc\u0103zute \u0219i asigur\u0103 stabilitatea.<\/p>\n Anvelopele pentru toate anotimpurile sunt un compromis \u00eentre anvelopele de iarn\u0103 \u0219i cele de var\u0103. Ele trebuie s\u0103 asigure confortul condusului indiferent de condi\u021biile meteorologice. Nu au caracteristici stricte de var\u0103 sau iarn\u0103, astfel c\u0103 nu sunt dedicate unor anumite condi\u021bii meteorologice.<\/p>\n C\u0103l\u0103torind iarna cu anvelope de var\u0103, ri\u0219ti s\u0103 pierzi protec\u021bia oferit\u0103 de asigurare \u00een anumite condi\u021bii. Sau cel pu\u021bin po\u021bi pierde unele clauze. Chiar dac\u0103 e\u0219ti implicat \u00eentr-un accident care nu s-a produs din vina ta, s-ar putea sa fii indicat ca responsabil de producerea lui.<\/p>\n Asiguratorul presupune c\u0103 utilizarea vehiculului de c\u0103tre tine prezint\u0103 un anumit pericol pentru circula\u021bia rutier\u0103. Dac\u0103 conduci iarna echipat cu anvelope de var\u0103, pericolul reprezentat cre\u0219te. Dac\u0103 de ex. dac\u0103 are loc un accident \u0219i trebuie s\u0103 evi\u021bi ma\u0219ina implicat\u0103 \u00een el, dar nu reu\u0219e\u0219ti \u0219i are loc o coliziune \u0219i p\u0103\u021be\u0219ti ceva, atunci e\u0219ti \u0219i tu considerat responsabil \u00een propor\u021bie de 20%. A\u0219a a decis Tribunalul Districtual din Trier (Hot\u0103r\u00e2rea Cur\u021bii Districtuale, Trier, zfs 1987, 162)<\/p>\n De obicei, \u00een cazul nerespect\u0103rii reglement\u0103rilor privind anvelopele de iarn\u0103, avem de-a face cu prezum\u021bia de vinov\u0103\u021bie. Doar \u00een situa\u021bia \u00een care \u0219oferul nu a putut sub nici o form\u0103 s\u0103 prevad\u0103 pericolul situa\u021biei \u0219i echiparea cu anvelope de var\u0103 nu a avut efect asupra unui accident rutier, \u0219oferul nu va fi considerat la r\u00e2ndul lui responsabil.<\/p>\n Problemele pot ap\u0103rea \u0219i cu asigurarea CASCO. Dac\u0103 se produce un accident din cauza folosirii anvelopelor de var\u0103, acest lucru poate duce la reducerea semnificativ\u0103 a desp\u0103gubirilor din cauza neglijen\u021bei grave (\u00a7 81 VVG). Apoi, asigurarea acoper\u0103 de obicei doar 50% din daune. \u00cen cazul circumstan\u021belor atenuante sau, dimpotriv\u0103, a acelor agravante, aceast\u0103 desp\u0103gubirea poate cre\u0219te sau poate fi diminuat\u0103.<\/p>\n Asocia\u021bia Asigura\u021bilor (germ.: Der Bund der Versicherten e. V., prescurtat BDV) recomand\u0103 alegerea ofertelor de asigurare \u00een care desp\u0103gubirea nu e afectat\u0103 din cauza neglijen\u021bei grave.<\/p>\n Obligativitatea echip\u0103rii cu anvelope de iarn\u0103 se aplic\u0103 numai autovehiculelor, adic\u0103 vehiculelor cu motor. Prin urmare, remorcile nu trebuie s\u0103 aib\u0103 astfel de anvelope. Cu toate acestea, din motive de siguran\u021b\u0103, ADAC recomand\u0103 ca \u0219i remorcile s\u0103 fie echipate cu anvelope de iarn\u0103 pentru a asigura stabilitatea deplin\u0103.<\/p>\n Dac\u0103 trebuie \u00eenlocuie\u0219ti o roat\u0103 \u0219i s\u0103 ai doar o anvelop\u0103 de var\u0103, nu este nicio problem\u0103. Roata de rezerv\u0103 cu anvelop\u0103 de var\u0103 poate fi folosit\u0103 \u0219i \u00een cazul unei pene pe timp de iarn\u0103. Exist\u0103 \u00eens\u0103 o condi\u021bie: trebuie s\u0103 mergi imediat la un service sau acas\u0103 pentru a o \u00eenlocui c\u00e2t mai cur\u00e2nd cu o anvelop\u0103 de iarn\u0103.<\/p>\n Dac\u0103 inten\u021bionezi s\u0103 cumperi cauciucuri din Germania, merit\u0103 s\u0103 verifici ofertele online. Sunt de obicei cele mai avantajoase \u0219i le po\u021bi cump\u0103ra f\u0103r\u0103 s\u0103 ie\u0219i din cas\u0103. Anvelopele \u00ee\u021bi vor fi livrate acas\u0103. Iat\u0103 patru magazine online de \u00eencredere care v\u00e2nd anvelope \u00een Germania:<\/p>\n <\/p>\n Merit\u0103 s\u0103 compari pre\u021burile modelului ales ca s\u0103 g\u0103se\u0219ti cea mai bun\u0103 ofert\u0103!<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Reglement\u0103rile Codul Rutier german cu privire la anvelopele de iarn\u0103 (germ. das Winterreifen-Gesetz) stabilesc concret situa\u021biile rutiere c\u00e2nd e nevoie de cauciucuri de iarn\u0103. Definesc \u0219i ce \u00eenseamn\u0103 anvelop\u0103 de iarn\u0103. Pentru nerespectarea reglement\u0103rilor, se aplic\u0103 o amend\u0103 de 60 de euro \u0219i 1 punct de penalizare \u00een Flensburg. Dac\u0103 un accident se produce \u00eens\u0103 […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":445,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[13],"tags":[],"yoast_head":"\nAnvelope de iarn\u0103 sau all-season?<\/strong><\/h3>\n
Probleme cu asigurarea auto \u00een Germania \u00een cazul lipsei anvelopelor de iarn\u0103?<\/strong><\/h3>\n
\u00cen Germania nu exist\u0103 obligativitatea echip\u0103rii remorcilor cu anvelope de iarn\u0103<\/strong><\/h3>\n
Avariile sunt o situa\u021bie excep\u021bional\u0103<\/strong><\/h3>\n
De unde s\u0103 cumperi anvelope de iarn\u0103 \u00een Germania?<\/strong><\/h3>\n
\n