De acum înainte, informațiile privind insolvențele consumatorilor pot fi găsite pe Schufa doar timp de șase luni. Compania a scurtat această perioadă, deși Curtea Federală de Justiție și-a amânat decizia.
Schufa scurtează perioada de păstrare a informațiilor despre falimentele consumatorilor
Având în vedere litigiul în curs de desfășurare, Schufa scurtează cu efect imediat perioada de păstrare a înregistrărilor referitoare la falimentele încheiate ale consumatorilor de la trei ani la șase luni. Acest lucru are ca scop crearea de claritate și securitate pentru consumatori, a declarat marți, la Karlsruhe, o purtătoare de cuvânt a companiei. Anterior, Curtea Supremă Federală (BGH) a declarat că suspendă deocamdată procedurile în acest caz pentru a aștepta o decizie a Curții Europene de Justiție (CEJ) în două cazuri similare.
Noua lege privind protecția datelor în UE
Cu ajutorul falimentului de consum, persoanele fizice se pot elibera de datorii, chiar dacă nu sunt în măsură să plătească totul. Rezultatul final este o așa-numită achitare a datoriei rămase. Aceasta este publicată pe un site oficial timp de șase luni. Schufa și alte agenții de credit colectează aceste notificări și le păstrează timp de trei ani. Acest lucru era permis înainte, dar din mai 2018, o nouă lege privind protecția datelor a intrat în vigoare în întreaga UE.
La jumătatea lunii martie, avocatul general responsabil al CEJ a criticat puternic perioada lungă de păstrare a acestui tip de date. Pentru cei afectați, acest lucru ar avea consecințe negative semnificative.
Puteți citi mai multe despre Schufa în Germania aici: Schufa.
Sursa: n-tv.de