Nachsendeauftrag este un formular popular în Germania de reexpediere a corespondenței la o altă adresă decât cea de până acum. Cel mai adesea formularul se completează la schimbarea adresei. Astfel, corespondența care ajunge la vechea adresă este reexpediată la noua adresă. În plus, Nachsendeauftrag poate fi folosit și în următoarele situații:
- În cazul unei absențe îndelungate sau a unei vacanțe
- În cazul persoanelor care au nevoie de îngrijire și nu pot ridica singure corespondența
- În cazul de decesului unei persoane, atunci când corespondența îi este trimisă în continuare – atunci poate fi reexpediată la adresa unei persoane apropiate
- Falimentului firmei
- Alte situații, când ridicarea personală a corespondenței nu este posibilă
Perioada maximă de reexpediere a corespondenței este de 24 de luni. Cererea de reexpediere se aplică tuturor persoanelor menționate în ea (maxim 12). Corespondența poate fi reexpediată și în străinătate, de exemplu în România, însă în acest caz trebuie luat în considerare că furnizorul străin poate percepe taxe suplimentare.
Când trebuie depusă cererea Nachsendeauftrag?
Nachsendeauftrag trebuie depus cel mai bine cu 2-3 săptămâni înainte de schimbarea planificată a adresei, cel târziu cu 5 zile înainte de data la care începe reexpedierea corespondenței.
Ce fel de corespondență poate fi reexpediată?
Reexpedierea corespondenței este posibilă în următoarele cazuri:
- cărți poștale și scrisori (indiferent de dimensiuni)
- scrisori recomandate
- cărți și mărfuri (Warensendung)
- ziare și reviste
- cataloage promoționale adresate personal
- colete (contra cost și doar pe teritoriul Germaniei)
Reexpedierea corespondenței online – trimite cererea fără să ieși din casă!
Poșta germană permite trimiterea cererii de reexpediere a corespondenței doar online! Pentru aceasta, trebuie să accesezi pagina Deutsche Post, formularul poate fi completat: www.deutschepost.de. Apoi trebuie selectezi tipul de reexpediere pe care vrei să îl alegi – pentru persoane fizice, firme sau prelungirea actualei reexpedieri (fă click pentru a mări!):
- pentru persoane fizice
- pentru firme
- prelungirea actualului serviciu de reexpediere
Următorul pas este menționarea motivului (1.) reexpedierii și alegerea datei (6.) de începere:
2. schimbare adresă
3. absență temporară
4. deces
5. faliment și nevoie de îngrijire
Mai departe scriem numele clientului (Auftraggeber – 1.) și eventualele persoane adiționale, pentru care corespondența va fi reexpediată (weitere Personen):
În continuare trebuie să derulezi pagina în jos, pentru a scrie adresa actuală (1.) și noua adresă (2.), la care corespondența va fi reexpediată:
Acum trebuie să alegeți dacă vreți să informați, despre mutarea voastră, firmele cu care aveți relații de afaceri (bănci, companii de asigurări) sau le veți informa personal cu privire la noua adresă. În general recomandă, prima opțiune, datorită căreia economisiți timp și bani (dacă ați vrea să le informați personal prin telefon sau poștă).
Puteți alege și servicii suplimentare (1.), precum reexpedierea coletelor (2. – cost suplimentare de 6,81 euro pentru fiecare colet reexpediat) sau reexpedierea cataloagelor și a altor reviste gratuite (3. – doar pe teritoriul țării, fără costuri suplimentare). La final trebuie să apeși „In den Warenkorb” (4.), adică „adaugă în coș”:
Ultimul pas este afișarea comenzii înainte de finalizare, aici fiind afișați toți pașii (1. adresa și informațiile de plată, 2. afișarea comenzii, 3. Finalizare). Acum trebuie să confirmi că ai citit condițiile comerciale (4.) și să treci la efectuarea plății (5.)