Începând cu 2 decembrie, furnizorul de energie gas.de/Grünwelt nu mai furnizează gaz clienților săi! Motivul invocat de compania energetică gas.de a fost „evoluția excepțională a prețurilor pe piața gazelor naturale”.
În ultima vreme, prețul gazului pentru livrări a crescut cu până la 400 de procente față de anul precedent. Compania nu a dezvăluit câți clienți au fost afectați.
Autoritățile de protecție a consumatorilor recomandă clienților să renunțe la mandatele de debitare directă și la mandatele de ordine permanente către gas.de și Grünwelt.
Citirile curente ale contorului trebuie apoi raportate furnizorului primar responsabil, spune expertul în drept energetic Holger Schneidewindt de la centrul de consiliere a consumatorilor din NRW. Furnizorul principal este compania care aprovizionează cel mai mare număr de clienți din zona rețelei respective.
Consumatorii nu trebuie să își facă griji cu privire la continuitatea aprovizionării cu gaz, potrivit agențiilor germane de protecție a consumatorilor. Acestea sunt furnizate automat de către furnizorul primar.
În acest caz, clienții plătesc tariful de bază local, a precizat Schneidewindt. „Dacă nu se face nicio modificare, după trei luni trec automat la tariful de bază de furnizare”, a declarat – a explicat expertul portalului Check 24.
La întrebările redactorilor cotidianului Bild, compania gas.de a declarat că este în insolvență. Potrivit portalului de comparație Verivox, acest lucru nu se aplică clienților de energie electrică ai Grünwelt Energie.
Sursa: www.bild.de